ie. Dla fachowego Seo'wca kwestia doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, bo jest ryzyko, że nie będą zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co może zaowocować totalnym brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Etyczne i nieetyczne seo
Pozycjonować można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Whitehat seo to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie aby nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Ta metoda pozycjonowania jest tą, która daje stały efekt, brak ryzyka wyrzucenia strony z pozycji. Jest również 'czarne' seo jest to odwrotność białego seo i daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na usunięciu strony w wyszukiwaniu. Smutne jest to, że dużo pozycjonerów wykorzystuje tą właśnie metodę, co na szczęście jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest w miarę świeża, co nie oznacza, ze nie ma konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz bardzo wiele firm , które zajmują się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi. SEO to sprawa w teorii prosta, aczkolwiek nie dla każdego taka praca jest dobra. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można by powiedzieć, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.