u krajach na świecie nie może ograniczać się jedynie do tejże wyszukiwarki. Wszystko to za sprawą szeroko rozumianej konkurencji, gdzie każdy nowy użytkownik jest na wagę złota. Nawet zatem jeśli Google stanowi powiedzmy 90%, to warto starać się o użytkowników innych wyszukiwarek, bo może to być ruch bardzo wartościowy i odpowiednio konwertujący. Trzeba mieć tego świadomość pozycjonując strony!
Inwestycja w e-marketing
Czy warto zainwestować pieniądze w usługę pozycjonowania? Współcześnie internet jest jednym z najlepszych miejsc na reklamowanie swoich usług, dlatego że codziennie jest używany przez bardzo dużą ilość ludzi. Najczęściej kiedy ktoś szuka jakiejś konkretnej usługi, czy to w danym mieście czy w kraju, korzysta właśnie z przeglądarek internetowych, by znaleźć odpowiednią ofertę. Z tego powodu, jeśli prowadzimy jakąś działalność, warto posiadać swoją stronę internetową, jednak samo jej posiadanie nie zagwarantuje większej ilości klientów. Najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem na reklamowanie swoich usług jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej, żeby była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Początkowo nie było to trudne gdyż
Przykład:
http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32
http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym
Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy.
Pozycjonowanie jest prowadzonym często równocześnie z optymalizacją strony procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie słów kluczowych podanych przez autora w nagłówku strony. Później jednak, między innymi ze względu na łatwą manipulację słowami kluczowymi, wyszukiwarki zaczęły je ignorować, odwołując się bezpośrednio do treści strony.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych